torsdag 14 februari 2008

GUNNARSSONS KONDITORI, götgatan 92

Vi skulle egentligen prova ett fik på Ringvägen. Det var naturligtivs stängt p g a sjukdom. Det brukara vara så när vi ska försöka vara innovativa:-) Då kom sambon på det:
- Gunnarssons har vi faktiskt inte varit på !...och det hade vi ju inte. Sagt och gjort. Några minuter senare står vi i kön uppe på detta klassiska konditori på Götgatan, och vi får PRECIS det vi väntat oss; Kalasgott fika i otroligt fula soffor:-)

+ Allt smakar ju faktiskt fantastiskt!
+ Det är ont om caféer med mycket plats, Gunnarssons är ett undantag, här finns gott om space, det är så skönt!
+ Ibland är det befriande med total avsaknad att trend.

- Man kanske kunde piffa upp inredningen något??

FIKATJEJEN REKOMMENDERAR; supergod lakritsfudge

HIT GÅR JAG; med moster eller annan äldre släkting, när jag är sugen på konditorvaror!, när jag vill blicka ner på Götgatan.

HIT GÅR JAG INTE; när jag vill ha det lite snyggare omkring mig, när jag vill ha något matigt.

KURIOSA; paret brevid oss hade beställt in en HEL prinsesstårta. Jag undrar fortfarande om de åt upp den, och varför??

BETYG:3+

3 kommentarer:

JM sa...

Hallå!

Vad har du för något kafé att rekommendera om man vill sitta lite i fred under någon timme och fika och småprata. Helst ganska lite folk så man får vara ostörd och gärna med lite mysig, romantisk inredning!?

fikatjejen sa...

Hej!!

Montmartre, se tidigare blog, på hornsgatan kan funka jättebra om man får plats i rummet längst in. Jag tycker att det är mysigt där!! Puck, på Hornsgatspucken, är lugnt på eftermiddagen, och mysigt..( där finns också ett "rum innanför" som man lätt kan missa..) Blå lotus, katarina bangata, är mer "bohemm-mysigt", men där kan man hitta en liten vrå där man kan va lite för sig själv...


Tyvärr är det väl så att man ofta inte är ensam om att tycka ett ställe är mysigt.., så helt ensam lär man ju inte va:-)

Det är vad jag kommer på just nu, återkommer om jag kommer på nåt!
Lycka till!!

hugo sa...

vurma vurma vurma
vasastan kungsholmen södermalm