lördag 19 januari 2008

BLÅ LOTUS, katarina Bangata 21

Det fanns en tid då det var tillåtet att röka på caféer och då en fikadate kunde innebära att man med nödvändighet var tvungen att tvätta sina kläder efteråt. På den tiden försökte jag mig på att besöka Blå Lotus några gånger, för det var ju SÅ MYSIGT. Inredningen är som hämtad från en Indiskakatalog, fast känns lite mer genuint. Men det slutade alltid med att jag gick därifrån grinig och rökstinkande. Tack och lov är den tiden förbi och Blå Lotus får vara den pärla det i själ och hjärta är.

+ Så mysigt!!
+ Möjligheten att välja färg på rum efter humör. Just nu är det "röda rummet" en klar favorit.
+ Världens, eller åtminstone Stockholms, godaste chai-te.
+ Väldigt trevlig personal

- Snälla, förläng öppettiderna!!!!

Hit går jag; när jag vill mysfika med någon jag tycker om.

Hit går jag inte; om jag ska fika med någon som ogillar den bohemiska stilen.

FIKATJEJEN REKOMMENDERAR: Drick deras chai-te och du kommer aldrig att ångra dig!!
De har också fantastiskt goda fruktdrinkar!!

BETYG: 5

1 kommentar:

jessica sa...

jag älskar deras chai-te, det godaste jag någonsin druckit! tyvärr tycker jag dock att personalen kan vara lite otrevlig ibland, men bara ibland.