onsdag 30 januari 2008

MONTMARTRE, Hornsgatan 70

Montmarte är en franskinspirerad liten oas på Hornsgatan där jag tillbringat många trevliga fikastunder. På väggarna hänger fransk konst och inredning är lite "arty", väldigt SNYGG i min smak. Utbudet är traditionellt men med några "franska inslag" som inte finns på vanliga caféer.

+ Kvällsöppet!!
+ Jättemysig och snygg inredning
+ GOTT!!
+ En av stans bästa sallader serveras här

- Såg att de fått en anmälning för att det inte är handikappanpassat, och det är så klart ett minus!!

FIKATJEJEN REKOMMENDERAR: Ett mellanmål med croissant, melon och Serranoskinka kan lixom aldrig bli fel!

Sätt er i rummet längst in om det finns plats. Där är belysningen mer dämpad, vilket gör det
hela lite mera cozy:-)

HIT GÅR JAG; när jag vill mysa och fika gott med någon jag tycker om. Funkar utmärkt att sitta på länge!

Hit går jag inte; om jag sitter i rullstol..., tror även att det kan vara lite kämpigt med barnvagn

BETYG: 4 +

2 kommentarer:

Pysselnenis sa...

Å, när ska vi gå dit?

fikatjejen sa...

Hi Hi....Vi har redan varit där faktiskt, en gång, men går gärna dit igen..:-)